Pojednání o verzi americké

Přišli jste na něco zajímavého? Máte nějakou radu? Sem s ní!

Moderátor: Minor

Uživatelský avatar
Martin16
CRX Guru
CRX Guru
Příspěvky: 632
Registrován: 25 čer 2009 10:17
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Pojednání o verzi americké

Příspěvekod Martin16 » 16 srp 2013 15:05

Věrný danému slibu jsem se konečně dokopal zplodit pár vět o rozdílnosti evropských a amerických verzích našich plechových miláčků. Jak jistě všichni víte, jsem se stal před nějakou dobou majitelem US verze CR-X – HF, takže na zkoumání různých odlišností jsem měl více než dost času. Určité odlišnosti však můžou majitele US verzí dohnat téměř k jistému šílenství *dash* , protože jisté specifické díly se u nás sehnat prostě nedají. Nicméně začněme od začátku, co si vlastně páni Američani mohli ve své vlasti koupit a že měli z čeho vybírat:
Zde pár příkladů co se mi podařilo najít na Wikipedii *studium*
US Spec:
D15B6 (1988-1989), 1,5 L 62 hp - tento motor je použit v HF (předface) SOHC 8V
D15B6 (1990-1991), 72 hp - tento motor je použit v HF (poface) SOHC 8V
D15B2 , 1.5 L 92 hp - tenhle motor u nás znáte z Civicu SOHC 16V
D16A6 (1988), 1.6 L 105 PS, použit v CR-X Si SOHC 16V (jiné označení D16Z2)
D16A6 (1989-1991), 1.6 L 108 hp SOHC 16V

Největším rozdílem v motorech tedy bylo, že si mohli zvolit mezi klasikou a úsporností, tedy dle libosti každého amerického soudruha. I když tyhle auta vypadají na první pohled stejně, zdání klame a věci nejsou takové, jaké se zdají být – liší se a někdy velmi nepříjemným způsobem zvláště pro majitele, zkráceně řečeno Japončíci to pěkně zamotali – někdy mám pocit, že se tím Amíkům a zřejmě i Evropanům pomstili za Hirošimu *strelba* .
U 1.5 bych řekl, že zde je těch rozdílů nejvíce. Verze 1.6 se tak už tak mnoho od evropské neliší, ale nikdy neříkej nikdy.
exteriér – kapota bez kapky, absence zadního křídla a stěrače, zadní brzdy (bubny místo kotoučů), širší platové krytky B sloupků
plasty.JPG
, a jak jsme zjistili s Mulderem, je kapku jiný i koncový tlumič výfuku každopádně dá se zaměnit s evropou. Další zvláštností jsou jakési výstupky na předních světlech, o jejichž funkci se dají vést sáhodlouhé debaty, přičemž na 1.6 už nejsou – proč ? - tohle asi navždy zůstane velkým tajemstvím Hondy *rozhodci*
světla venku.jpg
. Zvláštností je, že v této verzi byla použita dvouparabolová světla místo obvyklých jednoparabolových (platí pro poface)
světla.JPG
, jiné pozičky- rozdělené na poziční světlo a blikač, jiná boční skla ve dveřích (velikost a úchyty). Použit je i jiný materiál na zpětná zrcátka – mají jakýsi optický efekt, snad k eliminaci mrtvého bodu bo co *nevim* . Auto nemá šíbr, ale klimatizaci – sehnat zde kompresor je však nadlidské úsilí. Dalším výrazným znakem odlišnosti je jiný zadní nárazník (platí pro všechny typy US verzí)
nárazníky.jpg
. Jiná jsou i zadní světla – postrádají mlhovku, mají dvě zpátečky a mají zadní poziční světla (rozdělení blikače). A jako poslední viditelný rozdíl je třetí brzdové světlo v kufrových dveřích.
interiér – jiné tapecy a to jak tvarově tak i jiným použitím materiálu, absence kapes- u verzí 1.6 jsou tapecy většinou tvarově shodné s evropskou verzí, ale i zde najdeme rozdíly (nápis CR-X). Každopádně jsou i verze 1.6 s pásy ve dveřích. U CR-X 1.5 nejsou k dispozici hodiny (v ostatních verzích ano), tachometr v mílích a pidizobrazením km, regulování podsvícení přístrojové desky, indikátor otevřených dveří, indikátor nezapnutých pásů a to jak na přístrojové desce tak u zpětného zrcátka
kontrolka.jpg
pasy.jpg
pasy.jpg (15.64 KiB) Zobrazeno 3123 x
, pásy ve dveřích – opravdu peckovní vychytávka, hlavně při sundavání tapeců *adost*
pasy uch.jpg
, jiné kličky na stahování oken (princip stejný jen jiný design), celé čalounění vozu je v kožence, absence zadní lavice a zadních pásů – díky čemuž je auto zapsané jako dvoumístné, jiný tvar zadních kapes (bez otvorů na pásy). Z vlastních poznatků mohu konstatovat, že pro šedou kůru mozkovou je docela záběr obyčejná výměna úložného prostoru za klasickou lavici. V 1.5 totiž zcela chybí otvory pro šrouby k uchycení zadních pasů a sklopného opěradla *coze* , sedák se tam s pomocí boží dá nabastlit. Pokud by se někdo chtěl pustit do výměny předních pásů alá CR- X 1,6 neuspěje, ani zde díry na spodní uchycení pásů nejsou. Další třešničkou je výměna homokinetických kloubů – 1,5 má i slabší poloosy, takže zde nelze použít díly náprav z CR-X 1.6. Zázrakem tam pasují klouby z C3g na kterého se zde díly sehnat dají. Velmi jsem se podivil i u výměny předního blatníku, který je plně záměnný, nicméně otvor na boční blikač je jiný. Další vychytávka jsou dveřní boční okna – nelze je zaměnit z evropské verze ta jsou delší a mají i jiné uchycení do zvedáku
okna.jpg
, to zřejmě platí pro všechny US verze, protože jsem zaměňoval za okno právě z CR- X 1.6. O jiných rozdílech prozatím nevím a zatím asi ani nechci vědět *nemoc* . Nikdy by mě nenapadlo, že si Japončíci dají práci stvořit stejné a přitom úplně jiné auto. Na závěr podotýkám, že motorizace D15B6 je v Evropě věcí téměř neznámou a nakupování náhradních dílů se rovná sázce v loterii *prosim* .
Pokud narazím na další odlišnost, budu tento článek průběžně doplňovat.
P.S. Omlouvám se tímto Mulderovi za pujčení jeho fotek k rozdílům aut neb jsem lenoch a nějak se mi fotit nechtělo :oops:
Naposledy upravil(a) Martin16 dne 16 srp 2013 16:12, celkem upraveno 2 x.
アクションのないビジョンは白昼夢のようなものです。ビジョンなしのアクションは悪夢です
"Vize bez akce je jako snění za bílého dne. Akce bez vize je noční můrou"

Uživatelský avatar
Minor
Správce fóra
Správce fóra
Příspěvky: 1699
Registrován: 08 čer 2009 20:24
Kontaktovat uživatele:

Re: Pojednání o verzi americké

Příspěvekod Minor » 16 srp 2013 15:37

Amíci měli v nabídce tři verze, jejichž výkon se asi trochu lišil u předf. a pof verzí.

"Second-generation CR-Xs in the US could choose between three different trim levels: The standard (unlabeled, sometimes called the "DX") with the 16-valve 1495 cc "D15B2" engine and Dual-Point Fuel Injection (DPFI), the HF ("High Fuel efficiency") model with the 8-valve 1495 cc "D15B6" engine and Multi-Point Fuel Injection (MPFI), or the Si (Abbreviation in debate) model with the 16-valve 1590 cc "D16A6" engine and MPFI. "DX" models were available with an automatic transmission, all others had five-speed manuals. The Si models all came with a power sliding sunroof."

DOHC neměli v céru nikdy, ani obyč, ani vtec. Jediné dohc, co v té době měli, byl D16A1 nebo D16A3 v integře první generace.
A pojmem ZC označují všechny evropské dohc crx motory, ať už to byl skutečný ZC z crx 1G nebo novější motory D16A9, A8 a Z5.
Minor@honda-club.cz, 737574121, ICQ 225505717

Uživatelský avatar
Martin16
CRX Guru
CRX Guru
Příspěvky: 632
Registrován: 25 čer 2009 10:17
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Pojednání o verzi americké

Příspěvekod Martin16 » 16 srp 2013 15:42

no a pak veř Wikipedii :?http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_CR-X
edit: já jsem blb :oops: já opsal ty motory u obrázku 2g na ten text jsem nekoukal :lol: (přiznám se že mi to nechtělo louskat)
アクションのないビジョンは白昼夢のようなものです。ビジョンなしのアクションは悪夢です
"Vize bez akce je jako snění za bílého dne. Akce bez vize je noční můrou"

Swingal
CRX Guru
CRX Guru
Příspěvky: 840
Registrován: 26 bře 2011 20:16
Kontaktovat uživatele:

Re: Pojednání o verzi americké

Příspěvekod Swingal » 16 srp 2013 17:07

Tu su rozdiely medzi jednotlivymi americkymi verziami. Sice po anglicky ale vela obrazkov :)
http://crxcommunity.com/viewtopic.php?t=6216

Maggoth
Miminko
Miminko
Příspěvky: 53
Registrován: 17 zář 2009 10:13
Kontaktovat uživatele:

Re: Pojednání o verzi americké

Příspěvekod Maggoth » 21 srp 2013 01:56

Nikde těch odkazech ani tady jsem nenašel indikátor otevřené kapoty. Náhodou jsem ho objevil na té své.. Na chladičové výztuze je klasický spínač...

Uživatelský avatar
Martin16
CRX Guru
CRX Guru
Příspěvky: 632
Registrován: 25 čer 2009 10:17
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Pojednání o verzi americké

Příspěvekod Martin16 » 21 srp 2013 08:35

Maggoth píše:Nikde těch odkazech ani tady jsem nenašel indikátor otevřené kapoty. Náhodou jsem ho objevil na té své.. Na chladičové výztuze je klasický spínač...

:shock: na mé je jen idikátor otevření všech dveří ,pásů můžeš mi please poslat fotku jak to vypadá *fin* - třeba mi tam prdla nějaká žárovka
アクションのないビジョンは白昼夢のようなものです。ビジョンなしのアクションは悪夢です
"Vize bez akce je jako snění za bílého dne. Akce bez vize je noční můrou"


Zpět na „Návody / Guides“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host